POLSKIE PROJEKTY NA MEETMARKET W SHEFFIELD

13 i 14 czerwca odbędzie się MeetMarket, wydarzenie branżowe festiwalu Sheffield Doc/Fest. W pitchingach wezmą udział dwa polskie projekty – „Over the limit” Marty Prus i „Unconditional Love” Rafała Łysaka.

W tym roku w MeetMarket weźmie udział 65 projektów z 28 krajów, które w ciągu dwóch dni zaprezentują się przedstawicielom branży filmowej. Podczas MeetMarketu można spotkać ponad 300  zaproszonych decydentów: redaktorów, dystrybutorów, agentów sprzedaży, przedstawicieli funduszy filmowych, stacji telewizyjnych i rynków medialnych. Spotkania ‘one-to-one’ odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu za pomocą internetowej platformy, gdzie goście mogą zobaczyć zgłoszone projekty i wybrać te, które wydają się być interesujące.

Wśród wybranych projektów znalazły się dwie polskie produkcje. Pierwszą z nich jest „Over the limit” w reżyserii Marty Prus. „Over the limit”  to intymny portret sportsmenki, Margarity Mamun. W filmie udokumentowany został przełomowy rok jej życia, od Mistrzostw Świata w 2015 roku do Olimpiady w 2016 roku. Gimnastyczka staje przed życiową szansą, by zostać mistrzynią olimpijską, aby to osiągnąć musi jednak rywalizować ze swoją najlepszą koleżanką z tego samego klubu, Yaną Kudryavtsevą.

Drugim projektem, który weźmie udział w MeetMarket jest „Unconditional Love” Rafała Łysaka. Dokument opowiada o 80-letniej zagorzałej katoliczce i jej 26-letnim wnuku homoseksualiście, którzy wyruszają w podróż w kierunku wzajemnego zrozumienia, akceptacji i bezwarunkowej miłości.

Pełna lista zakwalifikowanych projektów znajduje się tutaj.