DRUGA EDYCJA WARSZTATÓW DOK.INCUBATOR

DOK. Incubator to jedyne w swoim rodzaju, trwające 6 miesięcy warsztaty, których uczestnicy korzystają z porad specjalistów od momentu, kiedy ich projekty znajdują się w fazie rough cut aż do oficjalnej prezentacji filmów na targach filmowych DOK. Leipzig. Nabór projektów do nowej edycji DOK. Incubator potrwa od 1 lutego do 5 marca 2013.

Warsztaty DOK. Incubator mają na celu wydobyć z projektów filmów dokumentalnych znajdujących się w fazie rough cut ich międzynarodowy potencjał. Uczestnicy warsztatów pracują najpierw nad jak najlepszym montażem nakręconego materiału, następnie nad odpowiednią strategią marketingową i dystrybucyjną, by w końcu wypuścić gotowy film na międzynarodowy rynek. Filmy, które powstały podczas pierwszej edycji DOK. Incubator, dziś biorą udział w tak prestiżowych festiwalach jak IDFA, CPH:DOX, DOK. Leipzig, czy Sundance.

 W 2013 roku DOK. Incubator potrwa od maja do listopada, a w tym czasie odbędą się trzy sesje szkoleniowe:

 - Maj 2013 – Wrocław – szkolenie poświęcone montażowi i przygotowaniu strategii dystrybucyjnej. Sesja rozpoczyna się projekcją materiałów filmowych w fazie rough cut, po której autorzy projektów omawiają wraz z prowadzącymi szkolenie najlepsze rozwiązania montażowe pod względem struktury, dramaturgii i narracji filmów. W tym samym czasie producenci pracują nad wstępną wersją strategii festiwalowej i dystrybucyjnej i omawiają plany finansowania.
 
 Między pierwszą a drugą sesją szkoleniową uczestnicy powinni doprowadzić materiał filmowy do stanu bliskiego wersji ostatecznej, przygotować konkretną strategię dystrybucyjną i festiwalową i rozpocząć pracę nad strategią marketingową, włączając w to plan finansowania.
 
 - Sierpień / wrzesień 2013 – Bratysława – szkolenie poświęcone stworzeniu szczegółowej strategii marketingowej, doprecyzowaniu planu dystrybucji i poszerzeniu wiedzy o międzynarodowym rynku filmowym. Przemontowany materiał filmowy pokazywany jest producentom, dystrybutorom i agentom sprzedaży, którzy udzielają autorom rad dotyczących wypuszczenia filmu na rynek i jego dystrybucji. Specjaliści z branży marketingu omawiają najlepsze sposoby promocji i pomagają przygotować indywidualne strategie promocyjne dla konkretnych filmów. Poruszany jest też prawny aspekt dystrybucji.

Przed trzecią i ostatnią sesją szkoleniową uczestnicy powinni ukończyć film, skonkretyzować plan promocji filmu, wiedzieć, jakiego typu umów będą poszukiwać i przygotować materiały promocyjne, które zaprezentują na targach filmowych na festiwalu DOK. Leipzig.
 
 - Listopad 2013 – Lipsk – oficjalna prezentacja projektów na targach filmowych towarzyszących festiwalowi DOK. Leipzig. Sesja rozpoczyna spotkaniem uczestników warsztatów z doradcami, podczas którego ci ostatni informowani są o stanie pracy nad projektami. Następnie autorzy projektów biorą udział w szkoleniu przygotowującym do pitchingu. Zwieńczeniem półrocznej pracy jest możliwość 10-minutowej prezentacji projektu selekcjonerom festiwali, redaktorom zamawiającym ze stacji telewizyjnych, agentom sprzedaży i dystrybutorom na specjalnej zorganizowanej przez DOK. Leipzig sesji pitchingowej. Uczestnicy warsztatów mają też okazję wziąć udział w spotkaniach ‘one-to-one’ z gośćmi targów.

 Choć trzecia sesja szkoleniowa to oficjalny koniec warsztatów, ich organizatorzy nie zostawiają projektów i ich autorów samych sobie, przeciwnie – pomagają im w wypuszczeniu filmu na rynek i jego promocji.Aby wziąć udział w DOK. Incubator należy w maju 2013 roku mieć gotowy projekt filmu dokumentalnego w fazie rough cut, którego premiera zaplanowana jest na listopad 2013 lub później. Nabór zgłoszeń na warsztaty otwarty zostanie 1 lutego i potrwa do 5 marca 2013.

 Więcej informacji na stronie internetowej DOK. Incubator.