KONFERENCJA "SPOJRZENIE NA WŁOCHY" NA 52. KRAKOWSKIM FESTIWALU FILMOWYM
Krakowski Festiwal Filmowy, Włoski Instytut Kultury w Krakowie oraz Doc/IT zapraszają na Konferencję Spojrzenie na Włochy podczas 52. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Specjalnym gościem tegorocznej edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego będzie kinematografia włoska. Program „Spojrzenie na Włochy” rozpocznie retrospektywa najciekawszych włoskich filmów dokumentalnych ostatnich lat. Centralnym wydarzeniem sekcji będzie natomiast panel dyskusyjny, w którym wezmą udział przedstawiciele włoskiej branży dokumentalnej. Zaproszeni goście w krótkich wystąpieniach przybliżą polskim profesjonalistom modele produkcji, dystrybucji i promocji filmów włoskich. Ważnym punktem spotkania będzie także wskazanie możliwości polsko-włoskiej współpracy koprodukcyjnej w ramach produkcji dokumentalnej. W związku z faktem, że większość uczestników panelu będzie w Krakowie bardzo krótko, czwartkowe spotkanie jest tak naprawdę jedyną okazją do spotkania z nimi.Spotkanie odbędzie się 31.05 (czwartek) w godzinach 13:00-16:00
w Międzynarodowym Centrum Kultury, Sala „Pod Kruki”, Rynek Główny 25
Spotkanie poprowadzi: Zofia Ścisłowska (Krakowska Fundacja Filmowa)
Na koniec konferencji planowany jest lunch.
W związku z ograniczoną ilością miejsc i przygotowywaną przez nas listą uczestników spotkania, prosimyo wstępne potwierdzenie udziału do dnia 28 maja pod adresem mailowym industry.pawel@kff.com.pl
Baza kontaktowa uczestników konferencji zostanie przekazana naszym włoskim gościom.
W spotkaniu wezmą udział profesjonaliści związani z branżą promocji i dystrybucji międzynarodowej:
MARIA BONSANTI – dyrektor festiwalu dei Popoli, pracująca z festiwalem od 2004 roku. Absolwentka kierunku historia kina. W latach 2000 – 2008 współpracowała z Locarno Film Festival; wśród wielu powierzonych jej zadań, koordynowała sekcję Play Forward poświęconą filmom eksperymentalnym i video art. W 2006 rozpoczęła współpracę z Cinéma du Réel w Paryżu. W 2000 roku rozpoczęła współpracę z festiwalem dei Popoli we Florencji, od koordynacji sekcji tematycznych. Ponadto, w latach 2004-2010 pracowała w komisji selekcyjnej oraz zarządzie festiwalu. Rok później, w 2011, została wybrana współdyrektorem festiwalu, razem z Alberto Lastrucci.
MARIANGELA BARBANENTE - dyrektor Doc/it, autorka filmów dokumentalnych. Urodziła się w Mola di Bari. Obecnie mieszka w Rzymie, gdzie ukończyła literaturę włoską i studiowała scenopisarstwo w Centro Sperimentale di Cinematografia. Pracuje głównie jako scenarzystka filmowa oraz autorka scenariuszy do seriali telewizyjnych. Pracowała jako asystentka producenta oraz asystentka reżysera dla Les Films d’Ici. W 2000 roku ukończyła swój pierwszy dokument, nagradzany m.in. na Turin Film Festival oraz emitowany w 15 krajach. Jej najnowszy film to Ferrhotel.
ALESSANDRO SIGNETTO – szef działu promocji zagranicznej Doc.IT. Urodził się w 1947 roku, we włoskim Mazzè. Zrobił doktorat w ramach międzywydziałowych studiów humanistycznych na Uniwersytecie w Turynie. W latach 1996-2007 stał na czele Antenna MEDIA Torino, działającego przy UE. Był prezesem DOC/IT w latach 2003-2008. Po rezygnacji ze stanowiska jest odpowiedzialny za promocję międzynarodową włoskich filmów dokumentalnych.
W 1993 roku powołał Stowarzyszenie F.E.R.T./Filming with a European Regard in Turin. W 2003 roku założył
“ECAD – European Cinema and Audiovisual Days” – serię spotkań skierowanych do niezależnych europejskich producentów i reżyserów, które odbywają się co roku w Turynie.
SERGIO FANT – programer filmowy współpracujący z festiwalem w Locarno. Urodził się w 1971 roku. Po ukończeniu filmoznawstwa i zdobyciu doświadczenia jako archiwista filmowy i badacz na Bologna Cinematheque, zajął się organizacją i tworzeniem programu dla licznych, włoskich festiwalach filmowych. Po latach przepracowanych jako doradca i członek komisji selekcyjnej w 2010 roku został dyrektorem artystycznym Trento Film Festival. W 2010 i 2011 roku współpracował z Festiwalem Filmowym w Wenecji, koordynując sekcję Orizzonti. Na początku maja 2012 roku rozpoczął współpracę z Locarno Film Festival jako doradca programowy przy sekcjach kina włoskiego, eksperymentalnego i artystycznego, jest członkiem komisji selekcyjnej “Leopards of Tomorrow”.
GEORG ZELLER – producent wykonawczy w ZeLIG School for documentary, television and new media Bolzano. Absolwent Hochschule der Künste w Berliniei ZeLIG. Pracował dla kina i telewizji, od 2002 roku został pracownikiem ZeLIG oraz producentem wykonawczym filmów dokumentalnych produkowanych w szkole. Od 2011 roku jest asystentem dyrektora w jednej z włoskich szkół dokumentalnych.
PAOLO BENZI – mieszka i pracuje we Włoszech. Jest współzałożycielem i dyrektorem generalnym niezależnej firmy producenckiej Faber Film – zajmującej się produkcją projektów łączących dokumentację z inwencją i zaangażowaniem. Wyprodukował Rumore Bianco w reżyserii Alberto Fasulo (2008), Sotto tregua Gaza w reżyserii Marii Nadotti (2009), Valentina Postika in attesa di partire Cateriny Carone (Nagroda dla najlepszego dokumentu na Torino Film Festival 2009), L’estate di Giacomo w reżyserii Alessandro Comodina (Pardo d’oro Cineasti del Presente – Nagrodę George Foundation na Festivalu w Locarno w 2011; Grand Prix Jury oraz Prix Documentaire sur Grand Ecran na Międzynardowym Festiwalu w Belfort w 2011 roku; Woosuk Award/Grand Prize – na Jeonju Int’l Film Festival 2012), No Peace Without War w reżyserii Lorenzo Castore i Adama Cohena (2012), oraz Uomini soli Paolo Santoliniego (2012). Obecnie pracuje nad nowym projektem Notes to the Fifth Impossibility (faber film/joon film), filmem dokumentalnym w reżyserii René Frölke przy współpracy z rumuńskim pisarzem Normanem Manea. Jest absolwentem Eurodoc (2009).