GET WITH THE PROGRAM - konferecja na Krakowskim Festiwalu Filmowym
30 maja podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbędzie się GET WITH THE PROGRAMME – konferencja programerów filmowych
Podczas panelu programerzy międzynarodowych festiwali filmowych będą dyskutowali o doświadczeniach związanych z tworzeniem programu. Rozmowa będzie dotyczyła festiwali, na których pokazywane są filmy krótkometrażowe, animacje oraz dokumenty.Panel jest skierowany do twórców i producentów, którzy chcą lepiej zrozumieć specyfikę pracy przy festiwalu oraz poznać drogę, jaką przechodzą ich filmy po wysłaniu zgłoszenia. Zainteresowane mogą być również osoby z branży filmowej, które chciałyby dowiedzieć się więcej o najlepszych rozwiązaniach przy promowaniu i dystrybuowaniu filmu na świecie. Informacje, które zostaną przekazane gościom, rzadko wygłaszane są na forum publicznym.
Konferencja odbędzie się w środę 30maj 2012, 12.00 – 14.00, w Międzynarodowym Centrum Kultury, Sala „Pod Kruki”/ „Pod Kruki” Hall, Rynek Główny 25
Prosimy o potwierdzenie obecności do 28 maja 2012 na adres: industry.pawel@kff.com.pl
O KONFERENCJI:
„Większość ludzi twierdzi, że rola programera festiwalowego jest często taka sama jak krytyka filmowego: siedzi, recenzuje filmy, które zostały mu zaprezentowane i decyduje, który z nich jest warty zauważenia. Jednakże rzeczywista sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Get with the programme wyjaśni różne trudne sytuacje związane z tworzeniem programu festiwalu filmowego. Uczestnicy spotkania uzyskają lepszy wgląd w proces, który dla wielu pozostaje tajemnicą. Na panelu zaprezentowane zostaną mechanizmy działające podczas tworzenia programu, przekazane zostaną liczne rady dla filmowców oraz wskazówki odnośnie tego, co można, a czego nie można robić przy tworzeniu festiwalu. Przedyskutowane zostanie również wiele etycznych kwestii odnoszących się do tworzenia programu. Uzyskają Państwo odpowiedź na pytania - 'Jak programer powinien wypośrodkować swój wybór w stosunku do oczekiwań widowni i twórców filmowych?', 'Jakie dziwne sytuacje pojawiają się często przy tworzeniu programu?', 'Jak bardzo programer przy tworzeniu programu może kierować się osobistym gustem filmowym?'. Podczas spotkania zostaną zaprezentowane aktualności ze świata festiwali filmowych związanych z cyfryzacją dzisiejszego świata.” - Laurence Boyce – moderator i pomysłodawcy konferencji
SYLWETKI PANELISTÓW:
Laurence Boyce - SLEEPWALKERS STUDENT AND SHORT FILM FESTIVAL W TALLINNIE (ESTONIA)
Mieszkający w Estonii i Wielkiej Brytanii, Laurance Boyce jest dyrektorem artystycznym Sleepwalkers and Short Film Festival w Tallinnie. Wcześniej pracował przy Leeds International Film Festival, był również dyrektorem GLIMMER: The Hull International Short Film Festival. Współpracuje również z licznymi festiwalami i kinami na całym świecie. Jest również wielokrotnie nagradzanym dziennikarzem filmowym, współpracujący z takimi tytułami jak: Screen International, The Guardian, Variety, Little White Lies.
Alessandro Marcionni – LOCARNO FILM FESTIVAL, Szwajcaria
Reżyser, dziennikarz, programer festiwalu w Locarno. Urodził się w Lugano (Szwajcaria) w 1979 roku. Po ukończeniu studiów prawniczych rozpoczął edukację filmową, w wyniku której został dyplomowanym reżyserem filmowym. W tym samym czasie rozpoczął współpracę z festiwalem filmowym w Locarno, gdzie od 2009 roku jest szefem sekcji „Leopards of Tomorrow” dedykowanej filmom krótko- i średniometrażowym. Pracuje też jako redaktor w kilku stacjach telewizyjnych. Jest jednym z założycieli Swiss Italian Cell of Kino – organizacji produkującej niskobudżetowe filmy krótkometrażowe.
Grit Lemke – DOK LEIPZIG, Niemcy
Dyrektor programowy festiwalu DOK Leipzig. Studiowała antropologię kultury, literaturę i etnologię, zdobyła tytułu Doktora Etnologii Europejskiej. Od 1991 roku pracowała przy licznych festiwalach filmowych (Leipzig, Sheffield, Cottbus, Wiesbaden). Kurator wielu porgramów filmowych zarówno w Niemczech, jak i za granicą. Na własną rękę pracuje jako kurator, dziennikarka i krytyk filmowy. Zajmuje się dydaktyką w sferze antropologii wizualnej i dokumentu. Jest autorką wielu telewizyjnych programów dokumentalnych.
Dominik Marosi – FANTOCHE, Szwajcaria
Ukończył studia w zakresie mediów, filozofii oraz antropologii kulturowej na Uniwersytecie w Bazylei. Podczas studiów działał w klubie filmowym organizując liczne pokazy i przeglądy. Po ukończeniu studiów podjął pracę jako futurolog w jednej z organizacji think tank działających w szwajcarskim sektorze spraw publicznych. Po krótkiej praktyce w biurze reklamy jako media planner w 2010 roku rozpoczął pracę przy największym szwajcarskim festiwalu filmów animowanych Fantoche jako asystent dyrektora artystycznego.
Luciano Barisone – VISIONS DU REEL, Szwajcaria
Organizator klubów filmowych, krytyk, dziennikarz. Współpracował z wieloma dziennikami i miesięcznikami poświęconymi kinu, stworzył magazyn Panoramiques, który prowadzi do dziś. Jest autorem monografii twórców filmowych (m.in. Clinta Eastwooda, Nicolasa Philiberta, Sydneya Pollacka). Od 1997 roku współpracuje z międzynarodowymi festiwalami filmowymi jako selekcjoner, programer, a także juror (m.in. Cannes, Wenecja, IDFA, Hot Docs). W latach 2008-2011 prowadził kurs dokumentalny na Uniwersytecie Pompeu Fabra w Barcelonie. Od 2011 roku jest dyrektorem festiwalu Visions du Réel w Nyon (Szwajcaria).
Rich Warren – ENCOUNTERS FESTIVAL, Wlk. Brytania
Rich rozpoczął pracę na Encounters Festival (festiwal animacji i filmów krótkometrażowych) w Bristolu, od 2008 roku zajął się koordynowaniem wszystkich aspektów programu festiwalowego. Podróżuje po licznych, europejskich festiwalach poszukujących najnowszych, wschodzących talentów. Ostatnio działa również dla Talent Scout for the National Film and Television School, co daje mu większą możliwość w poszukiwaniu talentów oraz szansę na osobiste spotkania twórców.