GOOD PITCH EUROPE 2011

Trwa nabór projektów na pitching oraz warsztaty odbywające się w ramach Good Pitch Europe 2011, czyli wspólnej inicjatywy Channel 4 BRITDOC Foundation oraz Sundance Institute Documentary Film Program.


Jako kilkudniowe forum, którego celem jest rozwój kina dokumentalnego w oparciu o aspekt społeczny, Good Pitch łączy filmowców i producentów, a także fundacje, organizacje pozarządowe, prywatne firmy, stacje telewizyjne oraz wszelkie media.


Począwszy od pierwszej edycji Good Pitch w Oksfordzie w 2008 roku, ponad 60 projektów i 700 organizacji dotychczas brało udział we wszystkich sesjach pitchingowych, które odbywały się w Londynie, Oksfordzie, Nowym Jorku, Waszyngtonie, Toronto czy San Francisco. Podczas tegorocznej edycji Good Pitch, osiem „drużyn” europejskich filmowców będzie miało okazję zaprezentować swój projekt, a także idee i zamiary z nim związane oraz plany na rozwój promocyjny filmu.


Uwaga organizatorów Good Pitch skupia się przede wszystkim na projektach filmów dokumentalnych, których tematyka – pośrednio bądź bezpośrednio – dotyka kwestii globalnych oraz międzypaństwowych. Ważne jest również, co twórcy, uczestniczący w pitchingu, pragną osiągnąć poprzez realizację filmu oraz w jaki sposób chcą wpłynąć na świadomość jego odbiorców.


Przyjmowane są projekty będące na różnym etapie produkcji – od najwcześniejszych faz realizacyjnych poprzez post-produkcję.


Termin zgłoszeń projektów upływa 27 maja 2011.


Good Pitch składa się z dwóch sesji: pierwsza – jako Campaign Development Workshop – odbędzie się w Londynie w dniach 1-3 lipca, zaś druga – w formie pitchingu i warsztatów przygotowujących – będzie miała miejsce również w Londynie w dniach 22-26 października.


Koszt uczestnictwa wynosi ₤25.


Szczegółowe informacje oraz formularz aplikacyjny znajdują się tutaj.