PASJA WEDŁUG AGNIESZKI
TYTUŁ ANGIELSKI: THE PASSION OF AGNIESZKA
W półmroku swojej montażowni mistrzyni sztuki filmowej - Agnieszka Bojanowska, podejmuje kolejne wyzwanie. U jej boku - niezwykły Bogdan Dziworski, z którym przez lata łączy ją pasja tworzenia. Zmontowała wiele jego filmów które przeszły do historii kina. Mimo że czują ciężar każdej chwili - ich ostatni film nie jest wyścigiem z czasem ani pożegnaniem lecz celebracją sztuki, przyjaźni i woli tworzenia. To hołd dla pasji dla kina.
- GATUNEK:
- dokumentalny
- KRAJ PRODUKCJI:
- Poland
- CZAS TRWANIA:
- 50'
- ROK PRODUKCJI:
- 2025
- KOLOR:
- kolorowy
- REŻYSERIA:
-
Wojciech Staroń
- SCENARIUSZ:
-
Wojciech Staroń
- OPERATOR:
-
Wojciech Staroń
- MONTAŻ:
-
Wojciech Staroń, Ilona Grzyb
- OBSADA:
- Agnieszka Bojanowska, Bogdan Dziworski
- MUZYKA:
- Viacheslav Trybukhivskyi
- PRODUCENT:
- Staroń Film, Małgorzata Staroń
Operator filmowy i reżyser. Zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na 61. Berlinale za zdjęcia do filmu „El Premio" w reżyserii P. Markovitch. Jego debiut reżyserski „Syberyjska lekcja" (1998) został nagrodzony na festiwalach w Krakowie, IDFA i Cinema du Reel. „Argentyńska lekcja" (2011) zdobyła nagrody m.in. na Cinema Eye Honor, Krakowskim Festiwalu Filmowym, DokLeipzig i Camerimage. Film „Bracia" (2015) zwyciężył w Semaine de la Critique w Locarno. „Pasja według Agnieszki" (2025) zdobyła Złotego Lajkonika na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Jako operator współpracował z Krzysztofem Krauzem i Joanną Kos-Krauze przy filmach „Plac Zbawiciela" (Złota Żaba w Konkursie Polskim Camerimage 2006), „Papusza" (Brązowa Kamera Braci Manaki 2013 wspólnie z K. Ptakiem), z Lailą Pakalniną przy „Świt" (nagroda PSC 2018), z Lidią Dudą przy „Uwikłanych" (nagroda za zdjęcia w Krakowie), „Pisklętach" (nagroda PSC 2023), z J. Śladkowskim przy „Don Juan" (Grand Prix IDFA 2015), „Gorzka miłość" (2020 CPH Dox), z Diego Lermanem przy „Refugiado" (Quinzaine des Réalisateurs, Cannes 2014), M. Mubarakiem przy „Autobiography" (Wenecja Orizzonti 2022), z V. Kairisem przy „January" (najlepszy film fabularny Tribeca 2022) oraz z L. Achourem przy „Red Path" (Locarno, Camerimage 2024). Profesor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi.