MISJONARZ

TYTUŁ ANGIELSKI: EL MISIONERO

Dokument przedstawia działalnoœść misyjną księdza redemptorysty Kazimierza Strzępka. Bohater filmu od szesnastu lat przebywa w boliwijskiej parafii, której zasięg obejmuje czterdzieœci kaplic, rozrzuconych wysoko w masywie Andów. Kamera Wojciecha Staronia towarzyszyła ojcu Kazimierzowi przez rok, w najróżniejszych sytuacjach, porach dnia i nocy.

GATUNEK:
dokumentalny
KRAJ PRODUKCJI:
Polska
CZAS TRWANIA:
50'
ROK PRODUKCJI:
REŻYSERIA:
Wojciech Staroń
SCENARIUSZ:
Wojciech Staroń
OPERATOR:
Wojciech Staroń
MUZYKA:
Teresa Kruczek
PRODUCENT:
Studio Filmowe Wir

Wojciech Staroń »

Operator filmowy i reżyser. Zdobywca Srebrnego Niedźwiedzia na 61. Berlinale za zdjęcia do filmu „El Premio" w reżyserii P. Markovitch. Jego debiut reżyserski „Syberyjska lekcja" (1998) został nagrodzony na festiwalach w Krakowie, IDFA i Cinema du Reel. „Argentyńska lekcja" (2011) zdobyła nagrody m.in. na Cinema Eye Honor, Krakowskim Festiwalu Filmowym, DokLeipzig i Camerimage. Film „Bracia" (2015) zwyciężył w Semaine de la Critique w Locarno. „Pasja według Agnieszki" (2025) zdobyła Złotego Lajkonika na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Jako operator współpracował z Krzysztofem Krauzem i Joanną Kos-Krauze przy filmach „Plac Zbawiciela" (Złota Żaba w Konkursie Polskim Camerimage 2006), „Papusza" (Brązowa Kamera Braci Manaki 2013 wspólnie z K. Ptakiem), z Lailą Pakalniną przy „Świt" (nagroda PSC 2018), z Lidią Dudą przy „Uwikłanych" (nagroda za zdjęcia w Krakowie), „Pisklętach" (nagroda PSC 2023), z J. Śladkowskim przy „Don Juan" (Grand Prix IDFA 2015), „Gorzka miłość" (2020 CPH Dox), z Diego Lermanem przy „Refugiado" (Quinzaine des Réalisateurs, Cannes 2014), M. Mubarakiem przy „Autobiography" (Wenecja Orizzonti 2022), z V. Kairisem przy „January" (najlepszy film fabularny Tribeca 2022) oraz z L. Achourem przy „Red Path" (Locarno, Camerimage 2024). Profesor Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej w Łodzi.
NA FESTIWALACH: