OSTATNI DZIEŃ ZGŁOSZEŃ NA MEETMARKET I ALTERNATE REALITIES MARKET
Tylko do 18 lutego można aplikować na MeetMarket i Alternate Realities Market. MeetMarket jest flagowym pitchingiem festiwalu Sheffield Doc/Fest, a Alternate Realities Market jego młodszym bratem przeznaczonym dla projektów crossmedialnych.
MeetMarket
MeetMarket, pitching towarzyszący festiwalowi Sheffield Doc/Fest, jest otwarty na różne formy projektów: od klasycznych filmów dokumentalnych, przez dokumentalne instalacje czy sztukę wideo, po projekty z wykorzystaniem wielu platform medialnych.
Podczas MeetMarketu można spotkać ponad 300 zaproszonych decydentów: redaktorów, dystrybutorów, agentów sprzedaży, przedstawicieli funduszy filmowych, stacji telewizyjnych i rynków medialnych. Spotkania ‘one-to-one’ odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu za pomocą internetowej platformy, gdzie goście mogą zobaczyć zgłoszone projekty i wybrać te, które wydają się być interesujące.
Projekty mogą być zgłaszane na różnym etapie produkcji. W ubiegłym roku na targi wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z 65 krajów świata! Podczas aplikacji należy przedstawić krótki opis projektu, teaser, zarys budżetu i informacje o jego twórcach. Więcej informacji można zaleźć na stronie internetowej. Termin zgłoszeń upływa 18 lutego.
Alternate Realities Market (Crossover Market)
Alternate Realities Market organizowany jest w ramach festiwalu Sheffield Doc/Fest już po raz piąty (wcześniej Crossover Market). W swojej formule podobny jest do MeetMarketu, przeznaczony jest jednak dla projektów wykorzystujących cyfrowe i interaktywne media. Założeniem pitchingu jest rozwój filmów dokumentalnych w kierunku bardziej hybrydowych i innowacyjnych gatunków, realizowanych przy użyciu wielu mediów.
Uczestnicy mogą porozmawiać z doradcami, przedstawicielami mediów cyfrowych, funduszy filmowych czy organizacji pozarządowych podczas indywidualnych, dopasowanych do ich potrzeb spotkań.
Więcej informacji o Alternate Realities Market dostępnych jest na stronie internetowej. Aplikować można do 18 lutego za pomocą formularza online.
fot. Sheffield Doc/Fest