TRWAJĄ ZGŁOSZENIA NA MIPTV I MIPDOC
MIPTV to odbywające się w Cannes targi telewizyjne i filmowe, w tym roku zaplanowane na 7-10 kwietnia, a MIPDoc to poprzedzająca je dwudniowa konferencja skierowana do producentów, stacji telewizyjnych, dystrybutorów i agentów sprzedaży mających w swej ofercie lub poszukujących programów i filmów dokumentalnych. Trwają zgłoszenia na obie imprezy.
MIPTV
Targi telewizyjne i filmowe MIPTV odbędą są w tym roku po raz 51. Jest to jedna z największych i najbardziej znanych tego typu imprez na świecie. MIPTV każdego roku odwiedza ponad 1000) uczestników z ponad 100 krajów, w tym ponad 1500 wystawców, ponad 1700 firm produkcyjnych i ponad 4000 kupujących.
Program Unii Europejskiej Creative Europe MEDIA oferuje niezależnym europejskim producentom i dystrybutorom możliwość uczestnictwa w MIPTV po obniżonej cenie, na wspólnym stoisku Creative Europe MEDIA. Stoisko to jest wyposażone w urządzenia do odtwarzania materiałów filmowych, dostęp do Internetu, miejsca do odbywania spotkań, bar, itp., a Creative Europe MEDIA oferuje uczestnikom spotkania z kupującymi, porady branżowe i warsztaty. Co więcej, stoisko Creative Europe MEDIA obejmuje kilka mini stoisk przeznaczonych do prezentacji konkretnych firm produkcyjnych. Dostęp do mini stoisk przyznawany jest na podstawie kolejności zgłoszeń.
Zniżkowa cena akredytacji na wspólne stoisko Creative Europe MEDIA na MIPTV to 650 euro. Regularna cena akredytacji na MIPTV to 1245 euro. Creative Europe oferuje też zniżkowe akredytacje na MIPDoc. Ilość akredytacji na wspólne stoisko Creative Europe jest ograniczona, a o ich przyznaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Ostateczny termin zgłoszeń upływa 4 marca.
Szczegółowe informacje o MIPTV znaleźć można tutaj, a o wspólnym stoisku Creative Europe MEDIA – tutaj.
MIPDoc
MIPDoc jest, według organizatorów imprezy, miejscem gdzie „najbardziej liczące się osoby odpowiedzialne za sprzedaż i kupno programów i filmów dokumentalnych, redaktorzy zamawiający stacji telewizyjnych i producenci mogą odkryć nowe programy, nawiązać kontakty i robić interesy”. Ta konferencja połączona z pokazami dokumentów umieszczonych w cyfrowej wideotece zgromadziła w zeszłym roku prawie 700 osób z branży i ponad 450 firm z 53 krajów, a zaprezentowano na niej ponad 1400 programów i projektów. Wśród gości MIPDoc są przedstawiciele najważniejszych stacji telewizyjnych, takich jak: Al Jazeera, Arte, BBC, Discovery Communications, Documentary Channel, France Televisions, National Film Board Of Canada, National Geographic i wielu innych.
Aby wziąć udział w konferencji, która w tym roku odbędzie się w dniach 5-6 kwietnia, można wykupić akredytację tylko na MIPDoc za 800 euro lub akredytację na targi MIPTV za 1245 euro i dodatkową dopłatę za MIPDoc w wysokości 520 euro. Zgłoszenie programu do prezentacji na MIPDoc kosztuje 205 euro, a projektu – 60 euro. Zniżkowe akredytacje na MIPDoc i MIPTV oferuje Creative Europe MEDIA.
Szczegółowe informacje o MIPDoc znaleźć można tutaj.