TRWA OSTATNIA SESJA DOC LAB POLAND 2016
We wtorek, 4 października, w Mazowieckim Instytucie Kultury rozpoczęla się trzecia sesja 2. edycji programu dla profesjonalnych dokumentalistów DOC LAB POLAND. Potrwa do czwartku 6 października.
W ramach trzeciej sesji DOC LAB POLAND odbywają się konsultacje projektów DOC LAB START z cenioną reżyserką filmów dokumentalnych Lidią Dudą (nagrodzoną między innymi Złotym Lajkonikiem Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” w 2012 i „Herkulesa” w 2004) oraz Anną Wydrą (założycielką i szefową firmy Otter Films, producentką nominowanego do Oscara „Królika po Berlińsku” Bartka Konopki, „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, czy „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego).
Konsultacje montażowe projektów DOC LAB GO (będących na bardziej zaawanasowanym etapie produkcji) oprócz Lidii Dudy prowadzi Dorota Wardęszkiewicz, montażystka o niezwykle bogatym dorobku (montowała wiele filmów Pawła Łozińskiego, m.in. „Ojciec i syn”, „Chemia”, „Werka” i „Rozwód”; współpracowała z Krzysztofem Kieślowskim – „Siedem dni tygodnia”, z Maciejem Drygasem – „Stan nieważkości” i „Usłyszcie mój krzyk” oraz z Michałem Marczakiem – „Fuck For Forest”, „Koniec Rosji” i „Wszystkie nieprzespane noce”).
Wiedzą, jak zdobyć fundusze na film podzieli się z uczestnikami DOC LAB POLAND Michał Połetek z polakpotrafi.pl, który wygłosi wykład na temat „Crowdfunding w filmie dokumentalnym”. Joanna Tereszczuk, dystrybutorka wielokrotnie nagradzanych i cieszących się powodzeniem u publiczności dokumentów: „Ślimaki” i „Koniec świata”, poprowadzi warsztaty pt. „Dystrybucja filmów dokumentalnych”. Dziennikarka, krytyczka filmowa Magdalena Sendecka opowie o tym, jak najskuteczniej promować filmy dokumentalne.
Jestem przekonany, że z przedstawionych w ramach DOC LAB POLAND projektów powstaną naprawdę doskonałe filmy dokumentalne: niektóre zabawne, czy wręcz komediowe, inne poruszające, a nawet szokujące. Mocno trzymamy za nie kciuki! – mówi Adam Ślesicki, wraz z Katarzyną Ślesicką dyrektor i pomysłodawca DOC LAB POLAND.
W czasie poprzedniej sesji odbywającej się w ramach Krakowskiego Festiwalu Filmowego odbyły się warsztaty przygotowujące uczestników do pitchingu. Tutorami podczas sesji krakowskiej byli: szefowa festiwalu DOK Leipzig Leena Pasanen, dyrektor programowy European Documentary Network Mikael Opstrup, selekcjonerka festiwalowa Rada Šešić, Elizabeth Radshaw, szefowa Industry festiwalu Hot Docs oraz Peter Jaeger, agent sprzedaży (Autlook Films). Gościem specjalnym był Henry Xavier Rashid z Film Republic.
Prezentacje dla przedstawicieli branży filmowej odbyły się 2 i 3 czerwca w Krakowie, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki. Prezentacja projektów filmowych w trakcie rozwoju lub pierwszych zdjęć DOCS TO START miała na celu pozyskanie partnerów, koproducentów i poszukiwanie funduszy. Prezentacja DOCS TO GO! pojawiła się na Krakowskim Festiwalu Filmowym już po raz piąty. To wspólna inicjatywa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Krakowskiej Fundacji Filmowej, od zeszłego roku organizowana wspólnie z Fundacją Filmową im. Władysława Ślesickiego. DOCS TO GO! to prezentacja filmów dokumentalnych na etapie montażu, a jej celem było pozyskanie partnerów do dystrybucji, sprzedaż licencji i rozmowy z selekcjonerami festiwali. W sumie zaprezentowane zostało 18 projektów pełno- lub średniometrażowych projektów dokumentalnych, w różnych fazach realizacji.
Więcej informacji o DOC LAB POLAND znajduje się na stronie programu.