„KRÓLIK PO BERLIŃSKU” W SKLEPACH OD 9 LISTOPADA
Nominowany do nagród Akademii Filmowej dokument Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego „Królik po berlińsku” pojawi się na rynku w postaci książki z dodanym DVD 9 listopada – czyli w rocznicę upadku Muru Berlińskiego.
„Królik po berlińsku” to obraz ukazujący ważny dla Europy rozdział historii z niezmiernie zaskakującej pespektywy – królika… Ten „przyrodniczy dokument o socjalizmie” opowiada o tysiącach dzikich królików, które zamieszkiwały strefę śmierci Muru Berlińskiego. Przez 28 lat żyły tam zamknięte, ale bezpieczne. Kiedy pewnego dnia Mur runął, króliki musiały odnaleźć się w nowej sytuacji.Oprócz nominacji do Oscara®, „Królik po berlińsku” otrzymał już 17 nagród i został pokazany na ponad 100 festiwalach na całym świecie. Do tej pory około 5 000 000 widzów w ponad 41 krajach na całym świecie zobaczyło „Królika”. Teraz również będzie dostępny w postaci książki z dodanym DVD.
Wydawnictwo będzie zawierało m.in. historię Muru Berlińskiego opowiedzianą piórem Michała Ogórka, portrety bohaterów filmu, których życie przecięło się z historią muru, zwiastun oraz sceny, które nie znalazły się w finalnej wersji „Królika", takie jak: królicze love story i scena o budowie muru z tektury. Co więcej, w części książkowej znajdzie się wybór najciekawszych recenzji oscarowych oraz wywiad z twórcami: Bartkiem Konopką, Piotrem Rosołowskim, Anną Wydrą, a także montażystą Mateuszem Romaszkanem i kompozytorem Maciejem Cieślakiem. Na końcu książki zawarta jest rozmowa krytyczna, w której wzięli udział członkowie think tanku RESTART - Joanna Ostrowska, Błażej Hrapkowicz oraz Jakub Majmurek.
Wydawcą książki i DVD jest firma OTTER FILMS Anny Wydry, producentki „Królika po berlińsku”, zaś dystrybutorem jest AGORA.
Patronat medialny nad wydawnictwem objęli: Gazeta Wyborcza, TVP1, „Trójka” Program 3 Polskiego Radia, Przekrój, FILM, gazeta.pl, filmweb.pl
Wydawnictwo sponsoruje firma DURACELL.
Więcej informacji na stronach www.rabbitalaberlin.com i www.otterfilms.pl.