„DWA REMBRANDTY W OGRODZIE” W KINACH

W lutym 2011 roku do sieci kin studyjnych wejdzie sensacyjna komedia dokumentalna w reżyserii Jerzego Śladkowskiego – "Dwa Rembrandty w ogrodzie". Każdej projekcji będzie towarzyszyć pokaz "Millhaven" Bartka Kulasa, filmu z gatunku dotychczas rzadko spotykanego – animowanego horroru muzycznego.

"Dwa Rembrandty w ogrodzie" – koprodukcja polsko-niemiecka wyreżyserowana przez mieszkającego w Szwecji mistrza dokumentu Jerzego Śladowskiego – trafi do sieci kin studyjnych 25 lutego 2011 roku.

"Dwa Rembrandty w ogrodzie" to wybuchowa mieszanka gatunkowa w porywającej historii rodzinnej. Film – w formie sensacyjnej komedii dokumentalnej – opowiada o potomkach żydowskiej rodziny zamieszkującej w okazałej kamienicy przy ulicy Gdańskiej w Łodzi, którzy przyjeżdżają do rodzinnego miasta w poszukiwaniu kosztowności podobno zakopanych pod domem przez ich dziadka tuż przed ucieczką. Niestety, obecnie rodzinna kamienica jest budynkiem wojskowym. Czy bohaterowie w poszukiwaniu rodzinnego skarbu będą musieli stawić czoła polskiej armii?

Jerzy Śladkowski, absolwent filologii klasycznej na Uniwersytecie Toruńskim oraz studiów z fotografii, filmu i telewizji na UW, w latach 1972-82 pracował jako dziennikarz, producent i reżyser dla TVP. Od 1983 realizuje filmy dla telewizji szwedzkiej i Szwedzkiego Instytutu Filmowego. Współpracuje z wieloma stacjami telewizyjnymi, w tym z TVP, ZDF i ARTE. Wyprodukował i wyreżyserował ponad 40 filmów, głównie dokumentalnych. Został uhonorowany m.in. Nagrodą IDA za „Szwedzkie tango” i Prix Arte za najlepszy europejski dokument „Vendetta”.

Przed każdą projekcją kinową dokumentu Śladkowskiego będzie wyświetlany krótki animowany horror muzyczny pt. „MillhavenBartka Kulasa, dla którego inspiracją i osią narracyjną stała się psychodeliczna ballada The Curse of Millhaven Nicka Cave’a, tutaj w hipnotyzującym wykonaniu Katarzyny Groniec.

Animowana perełka przedstawia makabryczną, momentami surrealistyczną historię piętnastoletniej Loretty, którą szarość życia w prowincjonalnym i bezbarwnym miasteczku zainspirowała do morderczego tańca. W końcu, jak niewinnie wyśpiewuje sama bohaterka: „Nie znasz dnia ani godziny…”.

Zarówno „Millhaven”, jak i  "Dwa Rembrandty w ogrodzie" miały swoją światową premierę podczas 50 .  Krakowskiego Festiwalu Filmowego, który odbył się na przełomie maja i czerwca 2010 roku. Warto dodać, że dokument Śladkowskiego otworzył tę jubileuszową edycję krakowskiej imprezy.

Filmy będą dystrybuowane przez Krakowską Fundację Filmową. Są to kolejne tytuły wprowadzane do kin przez tę organizację po popularnych „Opowieściach cygańskiego taboru” w reżyserii Jasmine Dellal.