“PAPARAZZI” PIOTRA BERNASIA W MAGAZYNIE DOX

“Praca paparazzi wydaje się podobna do pracy prywatnego detektywa” – pisze Steffen Moestrup dla magazynu DOX recenzując film “Paparazzi” Piotra Bernasia oraz “While Exposed! – the Ruthless Methods of the Paparazzi” Ramaina Bolzingera.


Artykuł “The Adrenalin Rush” Steffena Moestrupa, który traktuje o dwóch dokumentach zgłębiających „problematykę metod pracy paparazzich” – w tym film Piotra Bernasia, pojawił się w najnowszym numerze magazynu DOX. 


Na europejskim rynku prasowym magazyn DOX stanowi unikat – to czasopismo w pełni poświęcone filmom dokumentalnym oraz wszelkim wydarzeniom z nim związanym. W DOX znajdziemy recenzje najnowszych obrazów dokumentalnych, relacje z festiwali – zwłaszcza tych najważniejszych na mapie imprez filmowych, oraz inne artykuły dotyczące jakże różnorodnego świata dokumentu. Do każdego numeru dołączana jest również płyta DVD z filmem dokumentalnym. Najnowsze wydanie magazynu oferuje DVD z dokumentem „PaparazziPiotra Bernasia.


Moestrup zauważa, że na tle wielu wydarzeń odsłaniających ciemną stronę pracy paparazzich i powstałej w rezultacie negatywnej opinii na temat tej profesji, filmy Bernasia i Bolzingera wydają się być odpowiednie do czasu i sytuacji.


Podczas gdy “Exposed! – the Ruthless Methods of the Paparazzi”  [w reżyserii Romaina Bolzingera /Francja 2010] ukazuje wielki obraz świata paparazzich, polski dokumentalista Piotr Bernaś przybliża świat jednego fotografa i, aby odzwierciedlić charakter jego pracy, wykorzystuje dynamiczny styl zdjęć „z ręki” – pisze Moestrup. – To idealne połączenie. Gdyż dzień z życia paparazzi jest pełen napięcia, emocji i dyskrecji, zwłaszcza w momentach oczekiwania [na gwiazdę] czy pojawiania się fałszywych wskazówek. To, co otrzymujemy [na ekranie], to szybka, pełna akcji migawka z życia jednego człowieka - paparazzi.  Brak wyrzutów sumienia to jego cecha charakterystyczna. Sam nazywa siebie „skurwysynem”. Dobrze wie, że sławni ludzie zaakceptują każde zdjęcie – bez względu na to, co przedstawia. Jednak na końcu filmu nasz bohater zaczyna mieć wątpliwości. Po katastrofie smoleńskiej, w której zginął prezydent Lech Kaczyński wraz z 95 innymi osobami, paparazzi wyśledził samochód brata prezydenta, lecz nie zdecydował się na „pogoń” za nim. W końcu są jednak jakieś granice. Nawet dla paparazzich.


Redaktorzy magazynu DOX tworzą również listę filmów, które dzięki swej oryginalności wyróżniają się spośród setek produkcji dokumentalnych z ostatnich kilku miesięcy i zasługują na szczególną uwagę. W najnowszym numerze kwartalnika na owej liście znalazły się ponownie polskie dokumenty: „Poza zasięgiemJakuba Stożka, „Koniec RosjiMichała Marczaka oraz „SmolarzePiotra Złotorowicza.


Więcej o magazynie DOX na: www.dox.mono.net.