TRWA NABÓR DO DWÓCH PROGRAMÓW GRANTOWYCH TRIBECA FILM INSTITUTE
Do 5 lutego można zgłaszać projekty do dwóch programów grantowych Tribeca Film Institute: Gucci Tribeca Documentary Fund i The New Media Fund. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla dokumentów o tematyce społecznej, drugi – dla projektów crossmediowych.
Gucci Tribeca Documentary Fund
Fundusz Gucci Tribeca przyznaje granty twórcom pełnometrażowych filmów dokumentalnych poruszających problematykę społeczną, a znajdujących się w fazie zaawansowanego developmentu, produkcji lub postprodukcji. Organizatorzy zwracają szczególną uwagę na pogłębioną analizę przedstawionego zjawiska oraz na dopracowaną warstwę wizualną.
Gucci Tribeca Documentary Fund przyznaje od 4 do 10 grantów w wysokości 10.000 do 25.000 dolarów w sesji. Dodatkowo przyznawanych jest od 2 do 5 grantów dla dokumentów portretujących niezwykłe, silne i odważne kobiety w ramach Spotlighting Women Documentary Award. Ważnym czynnikiem decydującym o przyznaniu grantu jest możliwość promocji filmu różnymi kanałami dystrybucji.
Zgłaszane projekty muszą mieć zamierzony czas trwania powyżej 70 minut i dysponować wystarczającą ilością nagrań, by zaprezentować jurorom zarówno bohatera jak i zdolności filmowe twórcy. Filmy spoza USA muszą mieć angielskie napisy. Do grantów nie kwalifikują się filmy studenckie i krótkometrażowe.
Termin zgłoszeń upływa 5 lutego.
Więcej informacji o Gucci Tribeca Documentary Fund znaleźć można tutaj.
TFI New Media Fund
Fundusz TFI New Media Fund adresowany jest do autorów dokumentalnych projektów, którzy chcą nie tylko opowiedzieć historię, ale również sprawić, by zaistniała w różnych mediach – od gier video i aplikacji na telefony komórkowe po sieci społecznościowe i interaktywne strony internetowe. Organizatorzy podkreślają, że poszukują projektów, które będą w stanie zainteresować szerokie grono odbiorców współczesnymi sprawami społecznymi i równością społeczną.
W ramach TFI New Media Fund przyznaje się od 4 do 8 grantów w wysokości od 50.000 do 100.000 dolarów. Zgłaszane projekty muszą koncentrować się na prawdziwej historii o tematyce społecznej i być z założenia projektami crossmediowymi lub interaktywnymi. Powinny być na etapie zaawansowanego developmentu, produkcji lub postprodukcji. Projekty animowane, łączące techniki i sięgające po innowacyjne sposoby narracji są mile widziane.
Autorzy muszą dysponować wystarczającą ilością nagrań, projektów bądź prototypów, by przekonać komisję selekcyjną o swojej umiejętności prowadzenia narracji. Należy też w jasny sposób opisać interaktywne elementy projektu. Co ważne, żaden z elementów projektu nie może być upubliczniony przed ogłoszeniem wyników selekcji. Filmy spoza USA muszą mieć angielskie napisy. Do grantów nie kwalifikują się filmy studenckie i krótkometrażowe.
Termin zgłoszeń upływa 5 lutego.
Więcej informacji o TFI New Media Fund można znaleźć tutaj.