PRZEDŁUŻONY NABÓR NA DOCUMENTARY CAMPUS MASTERSCHOOL 2018

Do 8 grudnia można zgłaszać chęć udziału w warsztatach Documentary Campus Masterschool 2018. W programie warsztatów znajdą się, miedzy innymi, intensywne sesje szkoleniowe i publiczny pitching projektów. W tym roku organizatorzy szczególnie zapraszają projekty animowanych dokumentów oraz filmów VR.

Documentary Campus Masterschool to europejski program warsztatów oferujący filmowcom dostęp do międzynarodowego rynku dokumentalnego. W warsztatach bierze udział 15 zespołów złożonych z reżyserów i producentów, które przez dziesięć miesięcy pracują nad rozwojem swoich projektów pod okiem zaproszonych ekspertów z branży.

Na program warsztatów składają się trzy pięciodniowe sesje, odbywające się w różnych europejskich miastach w czerwcu, sierpniu i październiku 2018, a także konsultacje online. Sesje szkoleniowe poświęcone różnym aspektom produkcji filmowej, od sposobów opowiadania historii i finansowania, po marketing i dystrybucję. Uczestnicy poznają też techniki pitchingowe, które mają okazję wykorzystać, biorąc udział w publicznym pitchingu projektów przed redaktorami zamawiającymi wiodących stacji telewizyjnych podczas Leipzig Networking Days. Po pitchingu odbywa się jeszcze jedna sesja szkoleniowa poświęcona tworzeniu strategii finansowych i finansowaniu projektów dokumentalnych.

W Documentary Campus Masterschool mogą wziąć udział twórcy kreatywnych filmów dokumentalnych, projektów transmedialnych, seriali, formatów przygotowanych na 2 ekrany i innych innowacyjnych form dokumentalnych. Mile widziane są również dokumenty gatunkowe, na przykład, historyczne, naukowe, poświęcone sztuce, środowisku naturalnemu, itp. W tym roku główny nacisk położony jest na projekty VR, nowe modele biznesowe i alternatywne metody dystrybucji.

Do udziału w Documentary Campus Masterschool organizatorzy zapraszają reżyserów i producentów z całej Europy. Aby zgłosić swój projekt, należy przesłać organizatorom wypełniony formularz zgłoszeniowy oraz komplet dokumentów: 2-stronicową prezentację projektu, teaser lub mood board, dowody na to, że ma się dostęp do postaci lub instytucji kluczowych dla projektu, budżet i plan finansowania, CV członków ekipy, list rekomendacyjny od redaktora zamawiającego stacji telewizyjnej, uznanego producenta lub dystrybutora albo przedstawiciela funduszu filmowego, fragmenty poprzednich prac oraz krótki film o sobie, wyjaśniający chęć udziału w warsztatach. Dokumenty te muszą trafić do organizatorów najpóźniej do 8 grudnia 2017. Na początku 2018 roku odbędzie się drugi etap rekrutacji, w którym autorzy 15 najlepszych projektów odbędą z organizatorami rozmowy kwalifikacyjne przez Skype’a.

Wszystkie szczegóły na temat Documentary Campus Masterchool znaleźć można na stronie organizatora.